Lastik Kaplama Efsaneleri

Lastik Kaplama Efsaneleri

Lastik kaplamanın ilk zamanlarında kaplama kalitesi, güvenliği ve performansı hakkında bazı yanlış ifadeler ortaya çıkmıştır.

Nihayet bunlara bir son vermenin zamanı gelmiştir.

KARAYOLLARINDA GÖRÜLEN LASTİK PARÇALARI DAİMA KAPLANMIŞ LASTİKLERDEN ÇIKAR

  • Bu çoğunlukla yetersiz hava basıncı veya fazla yükleme yüzünden oluşan aşırı ısı kaynaklı lastik gümlemesi neticesinde meydana gelir.
  • Bu parçalarda kaplama sırt kauçuğunda olmayan çelik teller vardır.
  • Aynı yeni lastikte olduğu gibi sırt kauçuğu karkasa vulkanize edilir, "yapıştırılmaz"
  • Bu bağ aslında lastiğin en kuvvetli kısmıdır.

KAPLAMA GÜVENLİ DEĞİLDİR

  • Kaliteli yeni lastikler tekrar kaplanacak şekilde üretilir.
  • Kaplama için sadece iyi seçilmiş karkaslar kullanılır.
  • Lastik kaplama ileri teknoloji ekipmanlar kullanan, denetim altındaki bir süreçtir.
  • Kaplamalar yeni lastiklerle aynı kalite standartlarına tabi tutulur (ECE 109)

" Kaplamanın güvenli olmadığını düşünüyorsanız, uçağa binmeyin –neredeyse büyük havayolu şirketlerinin hepsi uçaklarında kaplama lastik kullanır."

KAPLAMA LASTİKLER YENİ LASTİKLERDEN DAHA DÜŞÜK PERFORMANSA SAHİPTİR

  • Bandag kaplamaları birinci sınıf yeni lastiklerin kilometre performansını yakalar ve çoğunlukla da bunun ötesine geçer.
  • Bir lastiğin kilometre performansı şüphesiz aşağıda verilenler gibi bir çok dış etmenlerden etkilenir: uygulama, yük, güzergah, yol koşulları, sürüş tarzı, vs
  • Kendinize özgü koşullar için doğru ürünün seçilmesi en iyi kilometre performansını elde etmede anahtar rol oynar.

KAPLAMALAR SİZE PARADAN TASARRUF SAĞLAR

  • Evet gerçekten de bu doğrudur!
  • Benzer performans ve yeni lastiklerden büyük ölçüde düşük maliyetli olduğundan toplam lastik maliyetlerinizin düşürülmesinde kaplama etkin bir yöntemdir.